De zon schijnt in Volendam

Crowdfunding voor 1059 zonnepanelen gaat van start voor Zonnedak Volendam

27 AUGUSTUS 2015, VOLENDAM
Samenvatting
Met een vliegende start in de voetbalcompetitie schijnt de zon weer in het voetbalstadion van FC Volendam. Om daar optimaal van te profiteren worden er ruim 1000 zonnepanelen geplaatst op het KRAS voetbalstadion. Zonnedak Volendam biedt iedereen de mogelijkheid om eenvoudig zonne-energie op te wekken op het dak. Dat kan door te investeren in één of meer ZonneDelen. Op het platform ZonnepanelenDelen: https://www.zonnepanelendelen.nl/project/zonnedakvolendam is vorige week de campagne van start gegaan om ZonneDelers te werven.

Voor iedereen

Dit is het eerste voetbalstadion in Noord-Holland waarbij crowdfunding gaat zorgen voor zonnepanelen op het dak. Met het grote aantal voorinschrijvers verwacht initiator Matthijs Olieman van 1miljoenwatt snel vol te geraken. Dit is een uitgelezen kans voor iedereen zonder (geschikt) dak om toch te investeren in zonne-energie.

Voor FC Volendam draagt het zonnedak bij aan de MVO ambities, waarbij naast het verduurzamen van de stroom ook gezorgd is dat de lokale zonne-installateur Smit Elektra betrokken is bij het project.

Wim Biesterveldt, algemeen directeur van FC Volendam:

Voetbalstadion

Voor 1miljoenwatt is het Zonnedak Volendam het tweede voetbalstadion dat het met crowdfunding vol willen leggen met zonnepanelen. “Zo geven we mensen een extra reden om naar het stadion te komen.” Matthijs Olieman van 1miljoenwatt. “Ik ben trots dat we met 1miljoenwatt na de Euroborg op een volgend voetbalstadion zonnestroom kunnen opwekken. Met de grote interesse tijdens de voorinschrijving hopen we snel dit project te financieren en zo bij te dragen aan het verduurzamen van Volendam”.

Energiebedrijf en projectpartner Qurrent is blij dat duurzame stroom zo zichtbaar gemaakt wordt en iedereen hierin direct kan participeren.

“Ons doel is dat iedereen net zoveel duurzame energie opwekt als verbruikt. Wij geven dan ook een speciale korting aan iedereen die meedoet. Zo stimuleren we dat mensen zelf gaan opwekken. We zijn blij dat we met zonnedak Volendam ons doel weer dichterbij brengen”.

Vanaf 25 euro kan worden meegedaan met Zonnedak Volendam. Het rendement kan oplopen tot 5,3%.

Het Zonnedak Volendam is een nauwe samenwerking tussen 1miljoenwatt, Qurrent, FC Volendam, Smit Elektra en ZonnepanelenDelen.

Citaten
"“Het dak is een ideale plek voor ons om FC Volendam duurzamer te maken. Als Betaald Voetbal Organisatie willen wij alle mogelijkheden benutten op het gebied van duurzaamheid. Dit zowel in het belang van de gemeenschap als van onze supporters. In het speciaal natuurlijk onze jeugdige supporters die wij zo een betere toekomst geven.” " Wim Biesterveld, Algemeen Directeur FC Volendam
"“Ik ben trots dat we met 1miljoenwatt na de Euroborg op een volgend voetbalstadion zonnestroom kunnen opwekken. Met de grote interesse tijdens de voorinschrijving hopen we snel dit project te financieren en zo bij te dragen aan het verduurzamen van Volendam”. " Matthijs Olieman, 1miljoenwatt
Over ZonnepanelenDelen

ZonnepanelenDelen organiseert financiering voor zonne-energieprojecten door middel van crowdfunding. Zo krijgen scholen, gemeentes en bedrijven de mogelijkheid om zonder eigen investering zonnepanelen te plaatsen. Dankzij het platform kunnen consumenten mee investeren in de zonne-energieprojecten vanaf 25 euro.

ZonnepanelenDelen is in 2012 opgericht en officieel gelanceerd in 2014. ZonnepanelenDelen heeft meer dan 2.000 leden die 1.750.000 euro hebben geïnvesteerd in meer dan 10 projecten.